chilisausegirl.blogg.se

Väldens godaste chokladpudding

Kategori: Allmänt

"Chokladpudding" på kvarg och banan
 
Chokladpudding: Mixa 1 dl kvarg, en stor ganska omogen banan (både smak och konsistens blir bättre), 2 msk kakao, 1 msk mjölk och drygt en tsk mesquitepulver (kan uteslutas).
 
Om det är något som jag äter väldigt ofta så är det detta ovan. I februari månad tror jag nog att jag åt en sån här varje dag. Den är helt gudomligt god och är faktiskt väldigt lik chokladpudding/-mousse i konsistensen. Självklart kan ni göra denna med en mogen banan, men personligen tycker jag det blir bäst när den är lite grön. Kan visserligen bero på att jag inte är jätteförtjust i mogna bananer.. Smaka och avgör själva.
Slutligen vågar jag även säga att denna skapelse är godare än vanlig chokladmousse (oh yes, i just said that), åtminstone de allra flesta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: